Jak informowaliśmy wczoraj, Polska Żegluga Morska wycofuje z eksploatacji dwie jednostki białej floty – Odra Queen i Peene Queen. Powodem jest małe zainteresowanie rejsami turystycznymi oraz wysoki koszt remontu. Jednostki pływały od ponad 30 lat. Armator potwierdził, że statki zostaną wystawione na sprzedaż.
Polska Żegluga Morska rezygnuje ze statków białej floty. Dwa statki wycieczkowe – Odra Queen i Peene Queen, które woziły turystów po Odrze w porcie, a w sezonie letnim także do Świnoujścia kończą swoją działalność. Przyczyną tej decyzji są zbyt niskie wpływy z biletów względem kosztów eksploatacji jednostek. Rzeczne wycieczkowce prawdopodobnie zostaną wystawione na sprzedaż.
Wraz z nadejściem wiosny, na wody Odry i Zalewu Szczecińskiego wypłyną bliźniacze jednostki pasażerskie: Odra Queen i Peene Queen. Tym samym rozpoczyna się ich pierwszy sezon pod opieką Unity Line. Armator przejął statki w listopadzie ubiegłego roku, poszerzając tym samym swoją bogatą ofertę wycieczkową. Przygotowując się do otwarcia nowego sezonu, Unity Line dołożyło wszelkich starań, aby propozycje rejsów były zróżnicowane i atrakcyjne, a komfort podróżowania stał na wysokim poziomie.
W dniach 17 i 18 września w siedzibie Akademii Morskiej w Szczecinie, odbyło się międzynarodowe spotkanie projektu EMMA, organizowane przez Urząd Żeglugi Śródlądowej oraz Północną Izbę Gospodarczą.
To gmina przejmie nabrzeże przy Wałach Chrobrego. Umowa już gotowa i czeka na akceptację Rady Pracowniczej PŻM – informuje Radio Szczecin.
Po zimie rusza sezon turystyczny białej floty w Szczecinie. Polsteam - Żegluga Szczecińska, armator statków "Odra Queen" i "Peene Queen", zapowiada regularne rejsy od kwietnia, ale pierwsze odbyły się już w ten weekend.
Indie przejmą port w Iranie. USA mówią o sankcjach
Plaża z najczystszą wodą na świecie znajduje się na greckiej wyspie Kimolos
Bornholm jednak bez wielkiego offshore? Jest płytko
Kryzys na Morzu Czerwonym tematem 108. sesji IMO w Londynie
Morska energetyka wiatrowa w Polsce bez zielonych paliw będzie niewydolna, a Bałtyk może „zazielenić” całą rodzimą gospodarkę
Reguły Hague-Visby w systemie prawa angielskiego